top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverNicole

|| Vrouw zijn... ||

Childlessness does not make me less of a women

En zo is het maar net. Krijg regelmatig te horen dat ik het maar makkelijk heb zo zonder kinderen. En dat ik niet weet wat ik mis. Lees ook vaak dat je pas een echte vrouw bent als je kinderen hebt. Net of je anders niet telt. Dus al die negatieve testen iedere keer. Iedere keer weer die teleurstelling. Hoop die beetje bij beetje vervliegt. Alle de dames om me heen die wel zwanger worden. Tranen en onmacht achter gesloten deuren. Die zorgen er dus voor dat ik geen echte vrouw zou zijn. Maar niemand ziet al die tranen die er vloeien. Niemand ziet dat je na ieder negatief bericht weer met een lach aan het werk moet of op een feestje staat. Niemand ziet hoe hoe je een zwangere vrouw feliciteert terwijl van binnen je hart breekt. Niemand ziet hoe schuldig je kunt voelt omdat het alweer aan jou ligt. Maar toch leef ik en geniet ik. Ik heb er vrede mee. Ik heb een nichtje en neefje waar ik ontzettend veel van houd. En ik vind het heerlijk op mijn werk op de kinderopvang. Dit alles maakt mij misschien juist wel meer een vrouw. Omdat ik weet hoe het is om voor kinderen te zorgen. Maar ook hoe het is om het niet zelf te mogen ervaren.

Dus nee, ik mis niets. Ben blij met mijn leven en geniet iedere dag. Dus voor al die vrouwen die gewild of ongewild kinderloos zijn. Je bent op en top vrouw!!!! En ik ben trots op je!

Liefs,

Nicole


bottom of page