top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverNicole

|| Suppen ||


Vandaag eindelijk mijn eerste ervaring gehad met suppen. Sup staat voor stand up paddle. Kort gezegd… op een plankie staan en roeien.

Nou ben ik een echte waterrat. Zwemmen vond ik vroeger heerlijk (nu nog). En het liefst ga ik op vakantie aan het water. Zwemmen in open water is nog een dingetje maar ook dat komt goed.


Het wordt vandaag weer een tropische dag. Dus we gaan vroeg. Samen met manlief in de auto gestapt richting de kasteelse bossen. Board oppompen en richting het water. Toch wel spannend. Er zijn al wat mensen op het dagstrand. Wat als ik gigantisch van mijn board af val. Nou ja , dan is het maar zo. Eerst even op mijn knie zitten en peddelen. Heerlijk over het open water. Meteen krijg ik een gevoel van rust en blijdschap. Een heel ontspannen sfeer.

Ik besluit terug te gaan zodat mijn man ook het water op kan. Hij denk er niet zoveel over na en staat binnen mum van tijd op het board. En stevig. Hij peddelt lekker een rondje. Na een tijdje afgewisseld te hebben krijg ik het gevoel helemaal nog niet te willen gaan. Mijn man besluit naar huis te rijden en onze hond op te halen. Zo kan ik nog even rustig peddelen.

Ik peddel naar het midden van het water. Het is er rustig en stil. Ik besluit te stoppen met peddelen en ga zitten. Met mijn voeten in het water geniet ik van alles om mij heen. Dit is pas ontspannen. Het koele water rondom mijn voeten, het ganzenjong wat op me af komt gesnaterd, de strak blauwe lucht die wordt onderbroken door een vliegtuig streep, de geluiden van de mensen heel ver op de achtergrond, het heel zachtjes klotsen van het water tegen het board, de geur van de zomer. Compleet zen peddel ik door. Als ik aan de andere kant van het meer kom zijn ze er nog niet. Dus ik maak nog wat rondjes.


Als ze zijn gearriveerd neem ik Humphrey over en kan mijn man nog even het water op. Gelukkig heeft hij wat te drinken meegenomen. Heb stiekem toch wel dorst. Inmiddels brandt de zon aardig op mijn huid. En dan besef ik me dat ik helemaal niet ingesmeerd heb. Dom!! Snel shirt aan en de schaduw in. Later blijkt ik toch al iets verbrand te zijn. Damn!! Onze hond is ook een echte waterrat. Dus we rennen lekker samen op en neer door het water. Op een gegeven moment wordt de zon toch wel sterk en besluiten we om naar huis te gaan. Maar ik ben verkocht. Wat is dit heerlijk. We laten het board leeg en rijden naar huis. Eén ding weet ik zeker. Morgenvroeg weer!!


Liefs,

Nicole




bottom of page