top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverNicole

|| Online zijn. ||


Iedere minuut van de dag online kunnen zijn. Ieder moment van de dag bereikbaar kunnen/moeten zijn. Ik ben daar een beetje klaar mee.

Laatst toen we een weekend weg waren hadden we nul bereik op de camping. Heerlijk! Gisteren waren we bij familie op bezoek. Ik dacht dat ik mijn tas was vergeten. Schijnbaar had ik die binnen bij hun op de bank gezet maar dat was ik alweer vergeten. Een hele middag zonder telefoon. Ik miste hem veel minder als dat ik gedacht had. Bijna niet. De behoefte om om de zoveel tijd instagram of Facebook te checken heb ik niet meer. En dat bevalt goed. Facebook en insta zijn opgeschoond. Helemaal weg doe ik het niet. Leer zoveel leuke dames kennen die ook fietsen. Dan mis ik toch wel veel fietsevenementen en leuke dingen.

Maar als ik nu thuis ben ligt de telefoon gewoon ergens in een hoek. Heb geen behoefte om iedere minuut van de dag bereikbaar te zijn.


En social media staat vol met positieve maar ook veel negatieve dingen. Mensen die alleen maar lopen te klagen, andere mensen afkraken en verschrikkelijke filmpjes. Kijk bijvoorbeeld even terug naar het songfestival. Zag zoveel berichten voorbij komen die de deelnemers compleet afkraakte en belachelijk maakte. Daar pas ik voor. Social media is een medium waar je makkelijk op kunt klagen en mensen belachelijk kunt maken. Tegenwoordig staat alles meteen online. Aan de andere kant kun je ook mooie dingen bereiken en delen. Als iemand iets verloren is of als mensen elkaar zo weer terug vinden. Mooi is dat.

Maar voor mij voelt het goed om daar niet meer continu mee bezig te zijn. Tijd om een goed boek te lezen, heerlijk te gaan wandelen of juist even helemaal niets te doen. Eindelijk die kast uit te ruimen of gezellig op ranja-date bij de buuf.

Dus ik ben nog wel online maar gewoon heel af en toe. Hier schrijven blijf ik wel. Dat vind ik het elke hieraan. Krijg zoveel leuke en positieve reacties.

Nu de telefoon aan de kant en verder met werk. Fijne dag lieve mensen!!


Liefs, Nicole




bottom of page