top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverNicole

|| Londen ||



Even met mijn gedachten terug naar zaterdagavond.....


Daar zit ik in de bus in Londen. Op weg naar huis. Nog nagenietend van deze dag, kijk ik in het rond en geniet van de laatste momenten in deze hoofdstad. Mooi om te kijken naar de alledaagse gewone dingen de je normaal al niet meer opvallen. De straatlantaarn die een gedeelte van de bladeren mooi verlicht midden in Londen. Daarnaast is er op de Engelse radio een prachtige versie van all I want for christmas. Normaal heb ik het wel gehad met dit nummer maar deze versie is prachtig. Het geeft extra karakter aan de mooie kerstversiering en de verlichte bladeren waar ik net zo naar keek. Het gaf een romantisch gevoel zo,met de stelletjes die er onder door lopen. Langzaam verlaten we Londen.


Londen was prachtig. Met zijn mooie versierde etalages en straten. Op iedere hoek is wel een straatartiest bezig zijn kunsten te vertonen. Hopend op een beetje geld in zijn koffertje. Daarnaast of daartegenover ligt er op iedere straathoek een zwerver. Meestal met hond. De meeste zwervers zijn bezig met aandacht geven aan de hond. Om de zoveel tijd klinken de sirenes en komt er weer een hulpdienst voorbij geraasd. Aan de andere kant komen er zoveel geluiden binnen van alles om me heen. Even sta ik stil. En sta ik daar helemaal alleen op een plein in Londen. De wereld om me heen gaat gewoon door. Mensen lopen me voorbij, de meeste schuilend onder een paraplu of capuchon. Auto's razen voorbij op de achtergrond en ergens klinkt er muziek van Michael Jackson. En ik? Ik geniet… intens. Laat alles op me afkomen en geniet. Zelfs de regen doet me niets.


Dan zie ik borden boven de weg. Dover. Meteen denk ik aan de mooie white cliffs of Dover die ik vanmorgen heb mogen aanschouwen. Ik probeer mij het lied er van te herinneren. Weet niet waarom, maar denk ineens aan de muziek van Billy Joel. En daarbij denk ik meteen aan huis. Mis mijn mannen stiekem toch wel een beetje. Nu even de ogen dicht. Slaap inhalen. Maak me maar weer wakker als we in Dover zijn.







bottom of page