top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverNicole

|| Juiste keuzes ||


Zojuist op het knopje verzenden geklikt. Hij is nu echt weg. Weken heb ik er over nagedacht. Zitten dubben. Gemengde gevoelens gehad. Maar nu is de kogel door de kerk.

Zoals de meeste van jullie weten ga ik 18 augustus meedoen met de IJsselmeer Challenge. 300 km in een rondje om het IJsselmeer. Dat was het doel. Helaas heb ik mijn doel moeten veranderen. In plaats van de 300 km ga ik nu de 200 km fietsen. Het heeft voor mij lang gevoeld als falen. Maar nu heb ik er vrede mee. Soms komt dat faalgevoel even terug, maar dat mag.


Was er al maanden naar toe aan het werken. Voor mij was dit ook het moment om mijn grenzen te gaan leren kennen. Luisteren naar je lichaam. En nou, het lichaam had genoeg te vertellen. En als ik héél goed luisterde, hoorde ik op de achtergrond een zachte stem. Het heeft even geduurd voordat ik hem duidelijk hoorde. Maar het heeft me duidelijk gemaakt dat ik niet faal. Niet ieder mens is hetzelfde, zo ook niet ieder lichaam. Ik heb moeten accepteren dat sommige delen van mijn lichaam soms niet helemaal functioneren zoals het moet. Dat ze soms steun nodig hebben van een brace of een spalkje. En dat daar niets verkeerds mee is. Dat dat gewoon mag. Ook een vorm van kwetsbaar opstellen. Ik hoef het niet te verstoppen voor de buitenwereld. Het helpt me in mijn dagelijkse leven.

Mentaal zit het goed. Zit lekker in mijn vel en ben gelukkig. Ben heerlijk aan het genieten van alles. De gesprekken van de afgelopen dagen hebben me goed geholpen. Me laten zien dat dit de juiste keuze is. Dat ik ik ben en mezelf niet moet vergelijken met anderen. Het versterkt mijn eigen gevoel en laat me zien dat ik op de juiste weg ben. Fijn om te horen van andere dat dit de juiste keuze is.


De 200km. Ik ga ervoor!! En als ik over de finish kom mag ik trots zijn op mezelf. Maar mocht ik de finish niet halen. Ook dan mag ik trots op mezelf zijn. Het zal wel even duren voordat ik dat zo voel. Maar … wie dan leeft, wie dan zorgt. Nu ga ik door met trainen….

En voor degene die mij nog willen sponsoren. https://www.ijsselmeerchallenge.nl/campaig…/nicole-thijssen/

Mijn dank is groot.


Liefs, Nicole




bottom of page