top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverNicole

|| Inspiratie ||

Inspiratie om te schrijven haal ik uit alles. De natuur, het dagelijkse leven, gesprekken en online. De laatste tijd ben ik me meer aan het verdiepen in het schrijven. Volg ik de modules Nederlands 3F en Engels. Zodat ik kan gaan leren om beter te schrijven. En dan vooral dat alles grammaticaal correct is. Ideeën voor korte gedichten, oftewel poems, ontstaan bij mij meestal in een keer. Plop., en het is er. Het gedicht zit in mijn hoofd. Dankzij een app op de telefoon en een notitieboekje in mijn tas kan ik ze meteen noteren. Veel gedichten die ik (probeer) te schrijven zijn achteraf toch niet zo als ik hoopte. En soms zit er iets tussen waar ik op slag verliefd op word.


Ik ben me ook meer aan het verdiepen in dichters en schrijvers zoals Charles Bukowski, Atticus, Ernest Hemmingway en Stephen King. Wat is hun inspiratie? Wat is hun drijfveer? Ik ben ook meer verschillende genres aan het lezen. Dus niet alleen maar thrillers zoals gewoonlijk. Niet alleen inhoudelijk lezen maar ook kijken naar de opbouw, taalgebruik en opzet. Het is ontzettend inspirerend om te zien wat er allemaal schuil gaat achter een gedicht of verhaal. En ik moet bekennen dat the world of poetry mij steeds meer trekt. Zo maakte ik vandaag mijn eerste haiku. En worden er een aantal gedichten van mij gedeeld en mag ik mensen inspireren met mijn schrijfsels. Leer ik meer over zinsopbouw, structuur en opzetten. Maar ook over hoe je met een paar woorden veel kunt zeggen.


Afgelopen week kwam mij het besef dat ik hier meer mee moest en wilde doen. Tijdens een gesprek met de haptotherapeut kwam voor mij de definitieve bevestiging. Iets met borden en keuzes. Toen ik na dit gesprek naar mijn auto liep, popte dit ineens in me op.


"Door het genieten en jezelf mogen zijn

Lijkt je bordje minder klein

Dat als het een keer wat minder mag gaan

Het bord groot genoeg is om jezelf niet voorbij te gaan."


En dit zei alles voor mij deze dag. En wat doe ik nu dus. Ervoor zorgen dat mijn bord groot , solide en stevig is. Door de dingen te doen die mij energie geven. En dat idee bevalt mij uitstekend. In deze corona-tijd heb ik hier alle tijd voor. Tijd die ik dus investeer in mijzelf. En daardoor indirect ook in mijn relatie, vriendschappen en bijvoorbeeld werk. Dan blijkt dat af en toe een gesprek bij mijn hapto-therapeut heel goed is. Het levert mij iedere keer weer wat op.


En nu? Ga ik nog lekker even verder lezen in mijn boek.

Fijn weekend allemaal!


Liefs,

Nicole




bottom of page