top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverNicole

|| Gedichten uit mijn jeugd ||

En dan vind ik een oud schrift met gedichten uit mijn jeugd. Leuk om terug te lezen. Brengt toch weer een hoop mooie en minder mooie herinneringen naar boven. Maar het blijkt maar weer dat schrijven iets is wat ik al een tijdje doe. In eerste instantie wilde ik de gedichten aanpassen. Maar besloten dat ik ze gewoon laat zoals ze zijn. Bij deze de mus en zou jij.


1. De Mus.


Hop hop

op het dak

zo door de goot

gisteren zag ik er ook een

maar die was dood


hop hop

en verder,

verder omhoog

mocht het overstromen

dan zit deze mus droog


2. Zou jij?


Donkere lucht

heldere maan

zoute tranen

ik laat ze gaan

kleine dromen

groot verlangen

als ik val

zou jij mij vangen?


Liefs,

Nicole



bottom of page