top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverNicole

|| De Rory Gilmore reading challenge ||

Al jaren ben ik een fervent Gilmore girls kijker. Volgens mij ben ik nu denk ik aan mijn negende keer bezig om alle seizoenen weer te kijken ( no shame at all!). Mijn motto "Oy, with the poodles, already" komt daar vandaan. Een van de hoofdpersonages Rory Gilmore leest ontzettend veel. Overal en altijd. Ik was op zoek naar een lijst van al de boeken uit die serie. Omdat ik vaak titels hoor waarvan ik denk, he, die moet ik ook lezen. Maar na 1 minuut ben ik dat alweer vergeten. De lijst heb ik gevonden. En zo beland ik dus bij de de Rory Gilmore reading challenge. Wat inhoud dat je al die boeken op de lijst leest. Challenge accepted!


De lijst bestaat uit 343 boeken. Ik heb nog even dus. Gelukkig heb ik een aantal boeken al gelezen. Maar ik denk dat mijn wishlist bij de boekenwinkel groot is geworden. Mooi gelegenheid om meer eens bij de tweedehands boeken te gaan snuffelen met de lijst. Nog even heb ik gedacht om een e-reader aan te schaffen. Maar dat gaat me toch te ver. Geef mij maar old skool een echt boek in handen.



In de serie vertelt Rory bij het afstuderen dat ze in twee werelden leeft. In de echte wereld en in de wereld van boeken. Voor mij heel herkenbaar. Hoeveel avonturen ik vroeger al niet beleefd heb met de gebroeders Grimm en met Wipneus en Pim. Spannende momenten heb ik beleefd tijdens de boeken van Stephen King, boeken waarbij het verhaal zo mooi is dat je gewoon mee kunt huilen met de personages. Als een boek goed is, kan ik de rest van de wereld helemaal vergeten. Bestaat dan niet op dat moment. Aangezien ik een beelddenker ben, zie ik het hele verhaal in geuren en kleuren voor me. Dat is waarom ik meestal ook niet naar de verfilming kijk als die er is. Komt niet overeen met mijn beeld.


Voor vandaag is het wachten op de postbode. Gisteren heb ik 2 nieuwe boeken besteld. Waarvan één van de challenge. Dus straks lekker in mijn luie stoel met een goed boek. Laat die regenachtige dagen maar komen!!


Lees jij ook graag?


Liefs,

Nicole







bottom of page