top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverNicole

|| De beste versie van jezelf ||

De beste versie van jezelf. Wat houdt dat nu in? Is het voor mezelf of voor een ander? De laatste tijd zie ik het regelmatig voorbij komen. Op zoek naar je beste versie, alles eruit halen wat er in zit. Maar wanneer weet je dat je je beste versie bent. Alles verandert continue. Dus ook jouw beste versie. De afgelopen jaren veel geprobeerd. Ik wilde de beste versie zijn van partner, zus, familielid, vriendin, collega. De beste versie van mezelf. Dan dacht ik dat ik veel aan yoga moest doen of mediteren. Daar wordt je immers zen van. Veel bewegen want daardoor wordt je lichaam slanker en strakker. Veel studeren want kennis is wijsheid. Altijd voor iedereen klaarstaan, maar ook voldoende aan jezelf denken. De perfecte balans vinden. Maar wat is de perfecte balans?


Samen met een leefstijlcoach aan de slag gegaan om mijn eet- en drinkritme op orde te krijgen. Dacht dat het kippetje zou zijn. Dat doen we wel even. Om daarna snoeihard met de neus op de feiten te worden gedrukt. Een moeilijker varkentje om te wassen. De druk vanuit mezelf om het meteen perfect te doen en meteen het eindresultaat te willen hebben. Het niet kunnen/willen zien dat het een heel stuk makkelijker wordt als je alles in kleine stapjes doet. Kleine stapjes betekende voor mij altijd dat je weer heel makkelijk terug kunt vallen. Bij een grote stap is de stap terug ook heel groot, dus dat doe je niet snel. Nu een jaar later kan ik zeggen dat ik de kleine stapjes zie en voel, maar bovenal geloof. De druk om alles meteen te kunnen, goed te doen en te weten is voor een stuk weg. Wat het makkelijker maakt om eraan te beginnen en vol te houden. Mijn coach heeft me laten zien dat ik meer kan, niet zo streng tegen mezelf hoef te zijn en dat ik niet moet twijfelen aan mijn diverse rollen in het leven.


Wat mij de afgelopen week liet inzien dat ik een goede versie van mezelf ben en dat ik niet het beste van het beste hoef te zijn. Het is goed zoals het is. De beste versie is voor iedereen anders. Maar ik hoef niet perse heel veel titels onder mijn naam te hebben staan. Geen hbo of universitaire opleiding. Geen vol geplande dagen.

In plaats daarvan geniet ik steeds vaker van een goed boek, heerlijke muziek, een lange wandeling, een goed of gezellig gesprek met vriendinnen, werk ik met meer plezier en voel ik veel minder druk. En af en toe een bezoek aan de haptotherapeut laat me inzien dat ik het goed doe. Maar vooral de weg die ik afgelegd heb van iemand die totaal niet gelukkig is naar iemand die geniet van de kleine dingen. Die sessies laten me op een andere manier naar dingen en gevoelens kijken en geven me veel vernieuwende inzichten. iedereen is vrij om dat uit zichzelf te halen wat het beste voor ze is. Ik bewonder mensen die alles geven wat ze kunnen, doorgaan om dat ultieme doel te halen. Maar voor mij is het goed zoals het nu is. Er valt zeker meer te behalen maar daar heb ik geen behoefte aan. Dit is dus de beste versie van mezelf. And I love it!


Liefs,

Nicole


p.s Wil je nu ook zo'n fijne haptotherapeut of leefstijlcoach? let me know!




bottom of page