top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverNicole

|| De Ardennen ||


Ik doe mijn ogen dicht. Ik hoor het water in het beekje naast de tent, de fluitende vogels, mensen die praten en de gedempte tonen van de radio van de buren. Bijna val ik in slaap. Als ik mijn ogen open zie ik dat Humphrey onze hond in het gras ligt. Zo kan hij net onder het zeil van de tent kijken om te zien wie er allemaal voorbij loopt. Kamperen. Voor de een is het een hel en voor de ander is het puur genieten. Wij behoren tot de laatste categorie. Back to basic in de natuur. Heerlijk. Genieten van wat de natuur je te bieden heeft.


Simpel koken op een klein gasstelletje. Koffie zetten met een percolator. Als je 's nachts naar de wc moet, met een rol wc papier onder je arm over een muisstille camping lopen richting het toiletgebouw. Buiten ontbijten,lunchen en dineren. Tussendoor heerlijk wandelen in de natuur of pootje baden in de rivier. Dat is pas vakantie.

Ik hoop in de zomervakantie een supboard te hebben, om peddelen op het water nog toe te voegen aan het bovenstaande.


Ik kijk op mijn telefoon. Nul bereik. Op de camping is er geen internet. Kan zelfs niet bellen. De eerste dag merk ik dat ik toch stiekem vaak op de telefoon kijk. Nu de tweede dag is dit aanzienlijk minder. Bevalt me eigenlijk wel goed. Even helemaal niets. Denk dat ik thuis maar eens vaker al mijn verbindingen uit ga zetten. Heerlijk! Nu kom ik er eindelijk aan toe om dat spannende boek uit te lezen. Of om langs de waterkant te zitten en kijken hoe het water voorbij stroomt.


De Ardennen. Een magnifiek stukje natuur. Waar je heerlijk kunt wandelen. Nog geen drie uur vanaf ons huis. Je waant je bijna in een compleet andere wereld. Hetzelfde met de Eifel. Ook zo'n prachtig landschap. Overal beekjes, meren en mooie bossen. Ons favoriete vakantiebestemming. En voor nu. Genieten. Want het weekend is zo voorbij.


Liefs,

Nicole




bottom of page